SERI KE-2 PELATIHAN PEMBUATAN MEDIA PEMBELAJARAN AUDIO VISUAL BAGI GURU-GURU SMAN 13 PADANG
SERI KE-2 PELATIHAN PEMBUATAN MEDIA PEMBELAJARAN AUDIO VISUAL BAGI GURU
Abstract
The PKM Pmat Observation Team at SMAN 13 Padang showed that this school already has adequate facilities and infrastructure to use audio-visual learning media in learning, but it has not been used optimally. The conditions at SMAN 13 Padang schools can represent schools in the city of Padang regarding the ability of teachers to design IT-based learning. Due to the current learning process, most of the learning activities are carried out boldly, so the teacher learns to make interesting learning media, so that students can learn better. Therefore, the team will do service by providing the 2nd series of training in making audio-visual media for teachers in secondary schools using Powerpoint. The training is carried out boldly with the medium of Zoom. The training activity consisted of 46 participants, consisting of teachers, lecturers, undergraduate and postgraduate students. Based on the evaluation conducted, it was found that participants' satisfaction with the training carried out was 86.02% which was included in the Good category.
Keywords: Powerpoint, Audio Visual Learning Media
References
Srimaya. (2017). Efektifitas Media Pembelajaran Powerpoint untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Biologi Siswa. Jurnal Biotek Vol.5 No. 1.
Hasjiandito, A. dkk. (2016). Efektifitas Media Pembelajaran Berbasis Powerpoint Tema Agama di KB-TK Assalamah Ungaran Kabupaten Semarang. Jurnal Penelitian Pendidikan Vol. 33 [4] Z. Yinhai. 2009. A Novel SVPWM Modulation Scheme. In Applied Power Electronics Conference and Exposition. APEC 2009. Twenty-Fourth Annual IEEE : 128-131.
Asyar, R. (2012). Kreatif Mengembangkan Media Pembelajaran. Jakarta: Referensi Jakarta.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Listy Vermana, Susi Herawati, Niniwati, Fazri Zuzano, Khairudin, Rita Desfitri, Syukma Netti, Puspa Amelia, Yusri Wahyuni, Fauziah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Pernyataan Hak Cipta dan Lisensi
Hak Cipta :
Penulis yang mempublikasikan naskahnya pada Jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
- Penulis mengakui bahwa Jurnal Implementasi Riset (IRIS) berhak sebagai yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini ke dalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dan lain-lain), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Jurnal Implementasi Riset (IRIS).
Lisensi :
Jurnal IRIS diterbitkan berdasarkan ketentuan Creative Commons Attribution 4.0 International License. Lisensi ini mengizinkan setiap orang untuk menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun, menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial, selama mereka mencantumkan kredit kepada Penulis atas ciptaan asli.